Inici > Noticies > Mireia Fusté guanya el Premi Campari al Disseny Unexpected Red del Design Market 2017

Mireia Fusté guanya el Premi Campari al Disseny Unexpected Red del Design Market 2017

 

La segona edició del Premi Campari al Disseny Unexpected Red, lliurat durant la prèmiere del Design Market del 22 de desembre, va distingir la tècnica artesanal de la joiera catalana Mireia Fusté, una de les gairebé 100 marques i creadors seleccionats per a la sisena edició del mercat per als amants del bon disseny del FAD.

Procedent del món del disseny gràfic, Fusté va decidir fa sis anys emprendre una nova aventura en el disseny de joies, la seva veritable passió i principal mitjà per experimentar amb materials i canalitzar el seu interès en la forma, la massa i el color. El procés de creació d'Essència, la seva última col·lecció, comença a partir d'una forma o un volum, de manera abstracta. Després, a partir del dibuix i, sobretot, de la feina amb les mans, va creant estructures que primer es converteixen en peces i, finalment, en col·lecció. Mitjançant una simbiosi entre l'artesanal i l'industrial, el treball de Mireia Fusté transforma metall, cordes i vidre bufat en joies que transmeten bellesa, sofisticació i elegància per a la dona.

Precisament, la utilització d'aquesta tècnica d'artesania en vidre, material resistent i transparent que dóna molt de joc per la possibilitat de jugar amb les formes i el volum, va ser el principal motiu del jurat, encapçalat per Núria Escoda, Màrqueting Manager de Campari; Gemma Tossal, Brand Manager de Campari; Gràcia Cardona, directora de Diario Design i membre de la junta de l'ADI-FAD; i diferents membres de les juntes del FAD i de les seves associacions, que va destacar la innovació en l'ús d'aquest material en joieria.

Soo Sensitive, el millor disseny en la categoria d'estudiants

Una de les principals novetats de la sisena edició del Design Market, era la participació d'estudiants de diferents escoles de disseny i art de la ciutat de Barcelona, venent els seus productes auto-produïts i posant-los a prova per primera vegada davant el gran públic.

Per aquest motiu, Campari, patrocinador del FAD, ha adaptat la convocatòria al millor producte del mercat, creant una nova categoria dirigida a expositors estudiants. Gemma Izumi, alumna de 6è any del Programa d'Estudis Simultanis (PES) d'Elisava, el doble grau en Disseny i Enginyeria de Disseny Industrial, ha estat la estudiant premiada per un nou concepte per fer massatges amb olis de forma divertida i intuïtiva, Soo sensitive.

El projecte, sorgit d'un briefing per a una assignatura impartida pel dissenyador Martín Azúa, conjuga funcionalitat i disseny atractiu. Soo Sensiteve és el primer producte per fer massatges al mercat que permet, en un mateix disseny, contenir i dosificar l'oli corporal alhora que es realitza el massatge, oferint així una experiència més còmoda que facilita el control de les quantitats. A més, l'ús de fusta massissa no envernissada permet que s'absorbeixi part de l'oli, proporcionant una humitat permanent i una fàcil impregnació en tot el cos.

A banda de la conceptualització, de la selecció de materials i de la manera en què les peces encaixen entre si, factors que s'han tingut en compte en la valoració del jurat, l'ergonomia és un dels elements millor treballats. El resultat és una peça que per les seves diferents angles i ràdios s'adapta molt bé a les diferents parts del cos humà.

 

Enviant...
El correu electrònic s'ha enviat correctament